iNutritie.ro
Totul despre Brocoli

Vreti sa aveti o alimentatie cu adevarat sanatoasa? Brocoli este o leguma ce trebuie neaparat inclusa in dieta dvs.

In acest articol veti afla informatii generale despre broccoli, ce contine si care sunt beneficiile acestei legume pentru sanatate.

Brocoli sau Brassica Oleracea face parte din familia cruciferelor, are o valoare nutritiva si alimentara ridicata si un continut bogat in glucide, vitamine si saruri minerale. Are originea comuna cu conopida si este raspandit in aceleasi zone.

Cate calorii contine o portie?

Broccoli este regele legumelor sarace in carbohidrati (“low carb”), o portie (91 g) continand doar 30.9 calorii.

Care sunt principalii nutrienti gasiti in broccoli si ce beneficii aduc acestia pentru sanatate ?

In tabelele urmatoare sunt prezentati principalii nutrienti grupati pe categorii. Sub fiecare tabel am punctat beneficiile aduse de respectivii nutrienti starii noastre de sanatate.

1. Macronutrienti (proteine, glucide, grasimi si fibre)

Macronutrienti Cantitate % DZR
Proteine 2.6 g 5 %
Glucide 1.5 g 2 %
Grasimi 0.3 g 1 %
Fibre 2.4 g 9 %

Broccoli are un continut foarte sarac in grasimi saturate si colesterol (tinde catre zero), fiind un aliment ideal in dietele de slabire. O portie (91 g) asigura un procent de 9 % din necesarul zilnic de fibre (DZR).

2. Vitamine

Vitamine Cantitate % DZR
Vitamina C 81.2 mg 135 %
Vitamina K 92.5 mcg 116 %
Folati 57.3 mcg 14 %
Vitamina A 567 IU 11 %
Vitamina B6 0.2 mg 8 %
Riboflavina 0,1 mg 6 %
Acid pantotenic 0,5 mg 5%
Vitamina E 0,7 mg 4%

Stiati ca broccoli contine mai multa vitamina C decat o portocala?

Broccoli este o sursa foarte buna de vitamina C, vitamina K, folati, vitamina A si vitamina B6. O portie (91 g) asigura intreaga cantitate de vitamina C si vitamina K necesara organismului de-a lungul unei zile.

  • Vitamina C este un important antioxidant ce ajuta la neutralizarea radicalilor liberi si are un efect antiinflamator, contribuind la functionarea normala a sistemului imunitar, asigurand rezistenta organismului impotriva infectiilor si virusurilor.
  • Vitamina K intervine in procesul de coagulare normala a sangelui, ajuta la intarirea sistemului osos, previne calcifierea arterelor si aparitia cancerului de ficat si prostata; vitamina K joaca si un rol-cheie in dezvoltarea corecta a fatului.
  • Folatii sunt necesari pentru producerea si intretinerea de celule noi. Acestia reprezinta termenul generic pentru un grup de vitamine hidrosolubile B, din care fac parte acidul folic (de sinteza) si folatii care se regasesc in forma naturala (fructe, legume).

3. Minerale

Minerale Cantitate % DZR
Mangan 0.2 mg 10 %
Potasiu 288 mg 8 %
Fosfor 60.1 mg 6 %
Magneziu 19.1 mg 5 %
Calciu 42.8 mg 4 %
Fier 0,7 mg 4 %
Seleniu 2.3 mcg 3 %

Broccoli reprezinta o sursa buna de mangan, potasiu, fosfor, magneziu, calciu si fier.

  • potasiul sprijină funcțiile nervoase.
  • calciul ajuta la mentinerea inimii sa bata in mod regulat si favorizeaza somnul.
  • fierul este o componenta esentiala a hemoglobinei si, prin urmare, fierul este necesar pentru formarea normala a sangelui si transportul de oxigen in organism.

Vreti mai multe detalii despre continutul in macro si micronutrienti ai broccoli? Gasiti aici informatii suplimentare despre intreg continutul in substante nutritive.

Datorita efectului sinergic al tuturor nutrientilor prezentati, consumul de broccoli:

  • poate stimula repararea ADN-ului in celule si le poate opri să devină canceroase;
  • reduce riscul unui atac de cord prin stimularea capacității organismului de a lupta impotriva deteriorarii celulelor;
  • ajuta la reducerea arsurilor la stomac si a altor boli asociate, cauzate de infecții bacteriene.

Daca vreti sa mancati alimente cu un continut scazut in carbohidrati, broccoli ar trebui sa fie o prezenta obisnuita in dieta dvs.

Fie ca va concentrati asupra obtinerii masei musculare sau pierderii de grasime, broccoli va va ajuta foarte mult in atingerea obiectivului dvs.

Postat de Aly in categoria: Articole

Tineti pasul cu noi, vizitati pagina noastra de Facebook, urmariti-ne pe Twitter, vizionati-ne video'urile pe Youtube sau subscrieti la RSS!

social mediasocial mediasocial mediasocial mediasocial mediasocial media

Trimiteti prietenilor!

Articole ce v-ar putea interesa

2 Comentarii

  • marioslakatos says:

    Sunt interesat cum se mananca crud sau fiert

    • iNutritie.ro says:

      Salutare! Eu prefer brocoli gattit la aburi (este o metoda de gatit ce afecteaza destul de putin calitatea nutritiva a alimentelor). In acelasi timp, am observat ca in supermarket-uri brocoli verde are o stare destul de precara, este destul de vestejit. De aceea, imi cumpar pungute cu brocoli congelat (prin congelare rapida alimentele isi pastreaza calitatile initiale – practic un produs congelat prin metode moderne va avea mult mai multe vitamine, minerale decat un produs tinut pe raft zile sau saptamani).

Lasati un comentariu